Teooria ja ülesanded - 10.tund

Androidi äppide (rakenduste) loomine

Ülesanded (Android Studio)


Ava Android Studio. Esmalt küsib Studio, sarnaselt Eclipsega, kuhu soovid salvestada oma projekti failid. Võid jätta asukoha nii nagu programm selle pakub. Uue projekti loomine: File - New - New Project
Esialgu jäta pakutavad asjad nii nagu on ja liigu Next ja Finish abil edasi.



1. TEKSTI KIRJUTAMISE ÄPP.

Loo programm ühe tekstisisestuse lahtri, OK nupu ja tekstiväljaga, kuhu ilmub nupuvajutuse peale kiri, mille kirjutasid tekstisisestuse lahtrisse.

NB! Selleks on sul vaja muuta kolme faili: MainActivity.java, content_main.xml ja activity_main.xml 

Android Studios saab content_xml ja activity_main muuta graafiliste vahendite abil: lohistad ekraanile:

  • tekstikasti: Text Fields alt Plain Text:



  • nupu (Button) - Widgetsite alt



  • teksti näitamise kasti (Widgets alt Plain TextView):











  • Pane loodud äpp tööle nii, et kirjutad lahtrisse oma nime, vajutad OK ja ekraanile tuleb tervitus sinu nimega. Selleks on vaja muuta faili MainActivity.java - seal defineerida nupp, näiteks nii: Button nupuke = (Button) findViewById(R.id.button1), seejärel sarnaselt ka tekstikast TextView = (TextView) findViewById(R.id.textView1) ja samamoodi ka EditText. Nupp siduda vajutamise kuulari OnClickListener ja selle funktsiooniga onClick (View vaade1) ning luua vajutamise peale toimuv sündmus.

LAHENDUS



2. PILDI NÄITAMISE ÄPP
Loo Android Studio abil uus projekt (File - New - New Project), mis loob Android äpi, kus on üks pilt. 

VIHJE: Selleks kopeeri esmalt üks pilt oma Android projekti kataloogi res - drawable:


Salvesta pildifail arvutisse. Pildifail peaks olema .png tüüpi. Kopeeri see ja seejärel Android Studios vajuta parema klahviga drawable kaustal ja vali Paste:



Pildi telefoni ekraanile saamiseks kasuta ImageView vidinat, lohista see mobiili ikoonile Android Studio programmiaknas ja seo see oma pildiga (seda küsitakse kohe, kui ImageView lood):




Katseta mobiilis, kas äpp töötab?


3. PILDI LIIGUTAMISE ÄPP
Täienda eelmist äppi nii, et saad oma lisatud pilti mobiili ekraanil sõrmega vedada sinna, kuhu soovid.

VIHJE: selleks on vaja luua MainActivity.java failis sündmusele reageerimine. Juhend: http://developer.android.com/training/graphics/opengl/touch.html



  • fail MainActivity.java tuleb kopeerida oma programmis kausta: app - java - com.example.sinukasutajanimi.sinuprojektinimi (juhul, kui seal on juba mingi MainActivity fail, asenda see oma uue failiga)
  • fail activity_main.xml kopeeri kausta: app - res - layout
  • fail flower.png kopeeri kausta: app - res - drawable




4. PILTIDE VAHETAMISE ÄPP 1
Täienda eelmist äppi nii, et paned pildi oma mobiili ekraanil näpuvajutuse peale hüppama.




5. PILTIDE VAHETAMISE ÄPP 2
Täienda eelmist äppi nii, et lisad eelmisele pildile veel teise pildi ja ühe nupu (button) ning paned pildid nupuvajutuse peale vahelduma



6. MUSIC PLAYER ÄPP (LIHTNE)
Lihtne muusika mängimise äpp. Loo äpp, mis paneb nupuvajutuse peale mängima mõne loo.
Selleks on vaja, et äpis oleks nupp. Sellele vajutamine paneb loo mängima. 

ALGUS: Loo Android Studio /res kausta uus kaust nimega: raw
Loodud raw kausta kopeeri mõni mp3 lugu, mille nimetus on ilma tühikuteta (soovitavalt), nt sun.mp3

Edasi on vaja muuta MainActivity.java faili - nupule vajutamise kuular, onClick(View vaade2) funktsiooni lisada nupuvajutuse peale loo käivitamine ja kinni panemine.

LAHENDUS 1  (Start nupuga, millele vajutades muusika mängima hakkab)
LAHENDUS 2 (Nupuga, millele vajutades muusika mängima hakkab või kinni pannakse)




7. MUSIC PLAYER ÄPP (KEERULISEM)
Muusikaprogrammi edasiarendus: luua lugude valiku võimalus, eraldi Start ja Stop nupud. Loo mängimisel tueb näidata vastava loo nime.

LAHENDUS

-----------------------


Kasulikud lingid






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar